Jaciment arqueològic d’Empúries

El passat dimarts 4 d´abril, els alumnes de 1r de Batxillerat de la modalitat d’ Humanitats i els de 4t i 3r d'ESO de Llatí i Cultura Clàssica vam visitar el jaciment arqueològic d’ Empúries. Vam sortir amb autocar a les 8:45 i vam arribar al nostre destí dues hores més tard: el viatge va ser amb poc trànsit i molt relaxat. Només arribar, vam visitar pel nostre compte el Museu on es guarda la cèlebre estàtua d´Asclepi (tot i que alguns arqueòlegs dubten de la seva veritable identitat) i el famós mosaic del sacrifici d´Ifigènia. Desprès vam poder apreciar els secrets que amaguen les ruïnes acompanyats de la nostra guia particular, que va donar vida a les pedres i a la ciutat.

Recorreguda la part grega, vam passar a la romana, on vam veure una ciutat amb moltes “domus” senyorials, unes termes perfectes (de les quals, sens dubte, gaudirien els propietaris de les “domus”), i el fòrum. Fora de les muralles encara queden restes d’un petit amfiteatre. Quan vam acabar la visita, l´autocar ens va portar fins al poble de Sant Martí d´Empúries on vam dinar al costat de la platja, davant del mar que molts segles enrere va portar els grecs des de Focea fins a aquestes costes nostres. Un moment per gaudir del meravellós paisatge, tot i  la tramuntana que bufava constant. En definitiva, vam poder veure amb els nostres propis ulls tot el que havíem estudiat abans a classe. La tornada també va ser agradable, especialment perquè vam poder dormir una mica, cansats tots com estàvem després d’un dia tan mogut.